Conferències convidades de la VI Edició del Congrés​

DINOSAURES I CIÈNCIA FICCIÓ: UNA COMBINACIÓ DE CINEMA.

Ainara Aberasturi és llicenciada en Geologia per la Universitat del País Basc, a l’especialitat d’Estratigrafia i Paleontologia. La seva activitat científica ha estat lligada a institucions com la Fundació Conjunt Paleontològic de Terol-Dinòpolis i al Museu Paleontològic d’Elx, del qual és l’actual directora, abastant tant l’excavació de nombrosos jaciments, com la participació en diversos projectes de recerca (I+ D) relacionats amb el patrimoni geològic i paleontològic com a recurs per al desenvolupament.

LA CREACIÓ D’UN XUCLA-SANG: BIOLOGIES FANTÀSTIQUES, L’ABYECTO I L’SCREEN IDEA WORK GROUP (SIWG).

Jasper Vrancken és investigador i professor a la Universitat Catòlica de Lovaina (Bèlgica). És cineasta especialitzat en el gènere de terror, amb obres com “Muil” (2018) o “Souvenir” (2023). Recentment ha acabat el seu doctorat en Arts “The Anxiety of Genre. Horror between craft, theory and the screen idea workgroup” sobre la influència de conceptes teòrics (per exemple, allò abjecte) en la creació del nou terror cinematogràfic. Més informació a https://jaspervrancken.com/

 

Conferències convidades de la V Edició del Congrés

TEXANS BEYOND THE BLACK RIVER. THE TEXAN ROOTS OF A CIMMERIAN HERO.

Paolo Bertetti treballa com a professor i investigador en la Universitat de Siena (Itàlia). Els seus interessos d’investigació se centren en la narratologia, la narració transmèdia, la teoria semiòtica, la semiòtica del cinema i la semiòtica del text. És director científic del Museu de Fantasia i Ciència-ficció (MUFANT) de Torí. Entre els seus llibres: ll mito Conan. Identità e metamorfosi di un personaggio seriale tra letteratura, fumetto, cinema e televisione (2011), Il discorso audiovisivo. Teorie e strumenti semiotici (2012), Lo schermo dell’apparire (2013), Transmedia Archaeology (2014; amb C. Scolari y M. Freeman), Che cos’è la transmedialità (2020).

INTERROGATING THE LIMINAL SPACE: VAMPIRES AND WEREWOLVES IN MIDDLE-EARTH.

Sara Brown viu en el nord de Gal·les i és presidenta de la facultat de Llengua i Literatura de la Signum University. Porta en Signum des de 2012 i ha impartit cursos com a “Fantasia moderna” amb Corey Olsen, “El món de la Terra Mitjana de Tolkien” amb Verlyn Flieger, “Les arrels de la muntanya” amb Doug Anderson, “Els mons de J.R.R. Tolkien” amb John Garth, i “El mite cèltic en la fantasia infantil” amb Dimitra Fimi. També ha impartit el seu propi cicle de conferències de 12 setmanes de duració titulat “Tolkien en context: La Terra Mitjana com a full de ruta per a les ansietats del segle XX”, que examina l’escriptura de Tolkien com a resposta a la modernitat. Va completar el seu doctorat en Literatura en la Universitat de Salford en 2013 i ha impartit diverses conferències sobre els temes de Tolkien, la ficció fantàstica i el fandom; i li la veu regularment en els esdeveniments de la Societat Tolkien al Regne Unit. Actualment forma part del consell editorial de The Mallorn, la revista acadèmica de la Societat Tolkien, i és copresentadora de podcasts com The Tolkien Experience, Rings of Power Wrap-Up i The Prancing Pony.

Conferències convidades de la IV Edició del Congrés

LOVE LETTERS FROM THE FUTURE: THE SALVAGE SUBLIME.

Jeffrey Andrew Weinstock és Professor d’Anglés en la Universitat Central de Míchigan i editor associat del Journal of the Fantastic in the Arts. És autor o editor de 26 llibres i quasi 100 assajos i capítols de llibres que aborden el gòtic, la literatura estatunidenca, el cinema i la cultura popular. Entre les seues publicacions de llibres es troben Pop Culture for Beginners (Broadview Press, 2022), Giving the Devil His Due: Satan and Cinema (co-editat amb Regina Hansen; Fordham University Press, 2021), The Monster Theory Reader (University of Minnesota Press, 2020), The Cambridge Companion to the American Gothic (2018), The Age of Lovecraft (co-editat amb Carl Sederholm; University of Minnesota Press, 2016) i The Rocky Horror Picture Show (Wallflower Press, 2007). Jeffrey també és el presentador del programa de ràdio gòtic/industrial en línia de llarga duració, DJ cypher’s Dark Nation Radio, i les transmissions gravades es troben disponibles en http://www.mixcloud.com/cypheractive. Visita-ho en JeffreyAndrewWeinstock.com.

FROM RETRO TO STEAMPUNK AND BEYOND.

Elizabeth Guffey és Professora d’Història de l’Art i del Disseny i directora del Programa de Màster en Història de l’Art en la Universitat Estatal de Nova York, Purchase College. És autora de Retro: The Culture of Revival (Reaktion, 2006) i Posters: A Global History (Reaktion, 2015). També és co-editora de Making Disability Modern (amb Bess Williamson, Bloomsbury, 2020) i autora de Designing Disability (Bloomsbury, 2018). També és l’editora fundadora de la revista acadèmica Design and Culture (Routledge). El seu treball acadèmic ha aparegut en una gran varietat de publicacions, incloent Design and Culture, Design Issues i el Journal of Visual Culture. Com a part dels seus esforços per difondre els estudis de disseny i discapacitat a un públic més ampli, també és autora de diferents assajos en diverses publicacions, entre elles The New York Times i The Nation.

Conferències convidades de la III Edició de Congrés

Play Video
Formes de la por: crim i figuracions fantàstiques en la literatura hispanoamericana actual.

Anna Boccuti és doctora en Estudis Americans i actualment s’exerceix com a investigadora i docent de Llengua i Literatura Hispanoamericana en la Universitat de Torí. S’ha dedicat especialment a l’estudi de l’humor en la literatura i la cultura argentina del segle XX, la literatura fantàstica contemporània, el discurs del tango-cançó i les seues irradiacions a altres gèneres, la microficció hispanoamericana, temes sobre els quals ha publicat diversos articles en revistes especialitzades i impartit conferències en diverses universitats (Università di Padova, Sapienza-Universitat de Roma, Universitat Nacional Autònoma de Mèxic, Universidade do Estat do Rio de Janeiro, Université Paris-Sorbonne IV, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Buenos Aires). 

Play Video
El canadenc Giallo o com el thriller italià va influir en la pel·lícula canadenca slasher.

Mikel J. Koven és professor titular i director del curs d’estudis cinematogràfics en la Universitat de Worcester. Té un doctorat en Estudis de Folklore de la Memorial University of Newfoundland i ha publicat extensament en les àrees de cinema i folklore, amb un enfocament particular al cinema de terror. És autor de la Dolce Morte: Vernacular Cinema & the Italian Giallo Film (2006), Film, Folklore & Urban Legends (2008) i Blaxploitation Films (2010). El seu treball més recent inclou capítols i articles sobre el fenomen de Slender Man, cinema mitològic i epopeies bíbliques, pel·lícules found-footage i, per descomptat, continua escrivint sobre el giallo.

Play Video
Crim, posmemoria i actualitat en el cinema fantàstic llatinoamericà contemporani: parlen les veus callades.

Audrey Louyer-Davo és doctora en Literatura Hispanoamericana per la Universitat de Reims Champagne-Ardenne, i treballa com a Professora Titular i Investigadora de Llengua i Literatura en la Universitat de Reims, França (CIRLEP). Es dedica a l’expressió fantàstica a Amèrica Llatina, en la literatura i al cinema. És autora d’una tesina sobre els contes de la salvadorenca Claudia Hernández i una altra sobre la novel·la peruana La piedra en el agua, d’Harry Belevan. Va publicar Pasajes de lo fantástico (2016), una proposta teòrica per a un estudi de la literatura d’expressió fantàstica, que es combina amb la publicació d’una antologia de contes peruans presentats en la perspectiva d’aquesta aproximació teòrica (2017).

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies