XI EDICIÓ (2023)

Per a l’onzena edició del Festival Internacional de Cinema Fantàstic d’Elx – FANTAELX, l’il·lustrador i el cineasta Mario-Paul Martínez s’ha encarregat de l’elaboració dels quatre cartells que, connectats entre si, responen a leitmotiv d’aquest any: Ciència i Criatures Fantàstiques. En ells, trobem grans emblemes del fantàstic devorant-se un darrere l’altre com: el colossal goril·la King Kong, la primera pel·lícula del qual en blanc i negre es va estrenar fa 90 anys; al famós Tyrannosaurus Rex de la pel·lícula “Parc Juràssic”, la qual compleix 30 anys des de la seva estrena; a l’entitat còsmica de la ciència ficció Cthulhu, creada per HP Lovecraft ; i al clàssic Godzilla, el kaiju més famós de Nipó, fruit de la radiació nuclear. El Festival també comptarà amb la projecció en pantalla gran de “Parc Juràssic”, l’homenatge del qual donarà el tret de sortida d’aquesta nova edició, la qual tindrà lloc del 9 al 25 de novembre. Tot seguit, es detalla tota la programació, amb seus i horaris.

 

* Totes les activitats del festival són d’accés gratuït fins a completar aforament sense necessitat de reserva prèvia d’invitació.

* Les projeccions de curtmetratges no són recomanades a menors de 18 anys.

DIJOUS 9 DE NOVEMBRE DE 2023 – TARDA – CINEMES ODEON.

20:00h-22:00h: INAUGURACIÓ + PROJECCIÓ DEL LLARGMETRATGE “PARC JURÀSIC” (1993), D’STEVEN SPIELBERG (VDE).

 

Sinopsi: El multimilionari John Hammond fa realitat el seu somni de clonar dinosaures i crear-hi un parc temàtic en una illa. Abans d’obrir el parc al públic, Hammond convida una parella de científics i un matemàtic perquè en comprovin la viabilitat.

 

Coincidint amb el 30è aniversari de la seva estrena, ens trobem davant d’una pel·lícula basada en la novel·la homònima de Michael Crichton, on ciència i criatures es van donar la mà per originar una de les franquícies més populars del gènere fantàstic contemporani.

 

DIVENDRES 10 DE NOVEMBRE DE 2023 – TARDA – LLIBRERIA ALI I TRUC.

19:00h-20:00h: PRESENTACIÓ DEL LLIBRE “TERRITORIS DE L’ALTA FANTASIA”.

 

* AMB L’ASSISTÈNCIA DELS SEUS EDITORS I AUTORS.

L’Alta Fantasia és un espai on allò fantàstic desenvolupa un univers i una mitologia propis, la marca distintiva dels quals es fonamenta en l’èpic enfrontament entre les forces del bé i del mal. Autors com Tolkien, Robert E. Howard, Michael Moorcock, Terry Pratchett, Ursula K. Le Guin, Margaret Weis o George RR Martin, entre d’altres, han cultivat l’Alta Fantasia a la literatura. Altres com Ridley Scott, Richard Corben, Gary Gygax i Dave Arneson, o Dan Tugde, ho han fet al cinema, el còmic, els jocs de rol o el joc vídeo, respectivament.

 

Sota aquests aspectes, el llibre “Territoris de l’Alta Fantasia” aborda una diversitat de propostes i reflexions sobre aquesta categoria de la ficció, comptant amb una sèrie d’experts i expertes de caràcter internacional.

 

Més informació sobre “Territoris de l’Alta Fantasia” en aquest enllaç.

 

DISSABTE 11 DE NOVEMBRE DE 2023 – TARDA – SEU CATRAL.

19:00h-21:00h: PRESENTACIÓ + PROJECCIÓ DEL LLARGMETRATGE DOCUMENTAL “SEGRELLES. IL·LUSTRADOR UNIVERSAL” (2020), D’IGNACIO ESTRELA. (Subtitulat en valencià, amb entrevistes en anglès, castellà i valencià).

 

* COL·LOQUI POSTERIOR AMB L’ASSISTÈNCIA DE JOSÉ ENRIQUE SEGRELLES (CURADOR D’ART, ADVOCAT I SOBRÍ NÈT DE JOSEP SEGRELLES) I IGNACIO ESTRELA (DIRECTOR DEL DOCUMENTAL).


Sinopsi:
L’obra del pintor valencià Josep Segrelles és una de les més influents al camp de l’art contemporani i, en especial, a l’àrea de la il·lustració fantàstica. A través de les seves més de cinc mil obres, es reconeix la universalitat de la seva figura artística, que ja als anys vint i trenta del segle XX va aconseguir el reconeixement internacional i, posteriorment, les lloances d’il·lustradors com Frank Frazetta, Al Williamson o Bernie Wrightson, entre molts altres. El documental va ser gravat entre Espanya, Estats Units, Mèxic i Suïssa, destacant en el seu metratge les entrevistes realitzades a Guillermo del Toro i a l’il·lustrador de “El Senyor dels Anells”, John Howe.

 

Aquesta activitat del Festival, s’emmarca en el nostre “Cicle Arrels del Fantàstic Valencià”, l’objectiu del qual és visibilitzar els orígens del gènere fantàstic del nostre territori, donant a conèixer als creadors i creadores que, ahir i avui, han contribuït a exalçar aquest àmbit dins i fora de la Comunitat Valenciana.

 

DIUMENGE 12 DE NOVEMBRE DE 2023 – TARDA – SEU CATRAL.

18:00h-19:30h: PROJECCIÓ DE CURTMETRATGES A COMPETICIÓ.

FANTATERROR, d’Oscar RIP i Néstor Arranz (Espanya). Dur: 14:54 min. (Subtitulat en valencià).

Volverán, de Meravelles Espín Guirao (Espanya). Dur: 4:33 min.

La Calima, d’Isaac Berrocal Bravo (Espanya). Dur: 14:11 min.

El Zumbido, d’Antonio Miguel Fernández Rodríguez i Julia de la Nogal (Alacant). Dur: 4:25 min.

Print The Legend, de Víctor Matellano (Espanya). Dur: 7:02 min.

DATÆTERNA, d’Axel Chemin (França). Dur: 20:00 min. (Subtitulat en valencià).

Turno de Noche: El lugar equivocado, de Juanjo Avi (Espanya). Dur: 19:58 min. (Subtitulat en valencià).

 

DILLUNS 13 DE NOVEMBRE DE 2023 – MIGDIA – I.E.S. LUIS GARCÍA BERLANGA.

15:00h-17:00h: FORMACIÓ FANTÀSTICA PER A PÚBLICS JUVENILS.

 

Els intercanvis entre allò fantàstic i allò cinematogràfic suposen també un espai idoni per al debat i l’aprenentatge al voltant de la nostra cultura audiovisual. Des del nostre Festival, continuem amb el desenvolupament d’accions destinades a públics joves, i, en aquest cas, fent una jornada específica per a estudiants del sector audiovisual de l’I.E.S. Luis García Berlanga interessats en els nous corrents cinematogràfiques i els nous models de treball dels festivals del gènere que es donen al nostre país.

 

DIMARTS 14 I DIMECRES 15 DE NOVEMBRE DE 2023 – MATÍ I TARDA – LOPE DE VEGA INTERNATIONAL SCHOOL.

11:10h-13:00h (dimarts) / 9:50h-17:00h (dimecres): FORMACIÓ FANTÀSTICA PER A PÚBLICS INFANTILS I JUVENILS.

 

Continuant amb el desenvolupament d’accions destinades a públics joves, durant dues jornades especials l’estudiantat de primer i sisè de primària del Lope de Vega International School realitzarà una sèrie d’activitats artístiques (i impartides en llengua anglesa), coordinades per l’equip del Festival i la professora Marina Díaz-Caneja Alepuz. En elles, ens aproximarem al leitmotiv de la nostra present edició, els dinosaures, la ciència i el cinema, emprant-hi diferents eines plàstiques i audiovisuals, per tal d’entretenir-se aprenent i fomentant la creativitat.

 

DIJOUS 16 DE NOVEMBRE DEL 2023 – TARDA – CINEMES ABC DEL CENTRE COMERCIAL L’ALJUB (SALA 1).

20:00h-21:30h: GALA + PREMI ESPECIAL FANTAELX-L’ALJUB.

 

Presentació i projecció d´una selecció dels millors curtmetratges d´animació procedents del Grau en Comunicació Audiovisual, i del Doble Grau en Periodisme i Comunicació Audiovisual de la Universitat Miguel Hernández d´Elx, sota la coordinació dels professors Elisa Martínez i Fernando Fernández. Dentre totes les obres, i després de finalitzar les presentacions i projeccions, es donarà a conèixer i s’atorgarà el premi especial FANTAELX-L’ALJUB. Aquest premi inclourà el lliurament de dos Diverplanes del centre comercial L’Aljub (patrocinador del festival) a cadascun dels membres integrants del curtmetratge guanyador.

 

Cosmic Love, de David Gozálvez i Andrea Romero. (Subtitulat en valencià).

El Mito de la Primavera, de Jose Antonio Amorós, Inés Merouani, Juan Francisco Romero, Oscar Albadajelo i Lidia Herreros. (Subtitulat en valencià).

Me Caigo Muerta, de Vanesa Gil Rubio i Javier Martínez. (Subtitulat en valencià).

Toy Xtory, de Carlos Sánchez, Cintia Montoya, Ariadna Medina i Joel Rico. (Subtitulat en valencià).

Una Canción, d’Inés Pérez, Jorge Torres, Alejandra Celdrán, Lucía Mompeán, Alexander Elizalde i Belén Hernández. (Subtitulat en valencià).

Moon, de Claudia Piqueras. (Subtitulat en valencià).

Black Sanga, de Carles Berenguer (WIP). (Subtitulat en valencià).

 

* Aquesta sessió té subtitulat especial amb audiodescripció per a persones amb discapacitat auditiva.

* Per assistir a aquesta activitat, cal la inscripció prèvia a través del següent formulari: https://cclaljub.com/fantaelx-2023-en-laljub/

 

DEL 17 AL 23 DE NOVEMBRE DEL 2023 – TARDA – CENTRE COMERCIAL L’ALJUB.

20:00h: SESSIONS ALJUB.

 

Projecció de curtmetratges seleccionats a competició per a la present edició del festival a la megascreen del centre comercial L’Aljub, la pantalla LED interactiva més gran instal·lada en una gran superfície espanyola:

 

– Divendres 17: Todo está perdido, de Carla Pereira i Juanfran Jacinto (Espanya). Dur: 7.04 min.

– Dissabte 18: Opulence, de Clément Rière (França). Dur: 19.05 min. (Subtitulat en valencià).

– Dilluns 20: The Old Young Crow, de Liam LoPinto (Japó). Dur: 11:52 min. (Subtitulat en valencià).

– Dimarts 21: ABBA, de Fabiana Lupo (Itàlia). Dur: 14:27 min.

– Dimecres 22: OVO, de Stiv Spasojevic (França). Dur: 6:40 min.

– Dijous 23: Matryoshka, de Joseph Ros (Cuba). Dur: 5:00 min.

 

DIJOUS 23 DE NOVEMBRE DE 2023 – MATÍ I TARDA – ONLINE.

9:30h-21:00h: PRIMERA SESSIÓ (ONLINE) DEL VI CONGRÉS INTERNACIONAL DE GÈNERE FANTÀSTIC, AUDIOVISUALS I NOVES TECNOLOGIES.

 

L’objectiu del congrés és la difusió d’estudis de recerca dins de les diferents línies temàtiques del Gènere Fantàstic, abastant-ne totes les possibles variants i plataformes: cinema, televisió, teatre, literatura, còmic, videojocs, realitat virtual, etc., la línia temàtica del qual protagonista d’aquesta nova edició és Ciència i Criatures Fantàstiques.

 

9:30h. BENVINGUDA I INAUGURACIÓ.

 

9:40h. Ciència perversa i morts vivents: un relat sobre la modernitat al cinema de terror espanyol tardofranquista. Dra. Erika Tiburcio Moreno (Universitat Carlos III i Universitat Complutense de Madrid).

10:00h. De bateries, ràdios i ones electromagnètiques: recreant l’arquetip de l’autòmat a Viejos. Dra. Marta Miquel-Baldellou (Universitat de Lleida).

10:20h. Bestiari cultural espanyol. Una aproximació a la representació dels monstres i bèsties del folklore i la mitologia d’Espanya a través de la cultura. Dr. Germán Piqueres Arona (Universitat Internacional de València).

10:40h. Pan’s Labyrinth: Navegació de la universalitat lletja en la cinematogràfica de la fantastica gent. Couți Vladimir (Babeș-Bolyai University of Cluj-Napoca, Romania).

11:00h. La terrible figura de l’autòmat a l’audiovisual: breu comentari al seu passat, present i futur. Sílvia Catarina Pereira Diogo (Universitat de Lisboa ARTIS–IHA, Portugal).

11:20h. Entre Nordic Noir et body horror, la mouche de Cronenberg et les guêpes de Simon Donald (Fortitude); une science de l’abject? Dra. Isabelle -Rachel Casta (Universitat d’Artois, França).

11:40h. El monstre que habita el jugador: estètiques i narratives videolúdiques de les criatures fantàstiques des d’un enfocament introspectiu. José Manuel Chico Morales (Universitat de Granada).

12:00h. Dames daigua. La representació de criatures aquàtiques femenines en l’audiovisual. Dra. Anna Tarragó Mussons (Universitat de Barcelona).

12:20h. El bestiari modern: Pokemon. Cristina Ogando (Universitat de Salamanca i Universitat de Santiago de Compostel·la).

12:40h. From Prometheus to Esperpent: Spoof revisions de Frankenstein myth over female bodies. Sara Calvete Lorenzo (Grupo de Estudos Audiovisuais GEA, Universidade de Santiago de Compostel·la).

13:00h. Fosques felines. La dona pantera, una fabricació cinematogràfica. Dra. María Lorenzo Hernández i Enrique Millán Almenar (Universitat Politècnica de València).

13:20h. D’objectes perillosos i hobbits esgarriats. Aproximació a l’artefacte i al monstre a la fantasia èpica. Dr. Antonio Castro Balbuena (Universitat d’Almeria).

13:40h. La família del vellut Salvatge Gentilhome, de la criatura al mite. Dra. Susana María Guerrero Sempere (Universitat Miguel Hernández) i Dra. Roberta Ballestriero (Accademia di Belle Arti di Venezia, Itàlia).

 

14:00h. PAUSA.

 

16:00h. Teratologia comparada del monstre clàssic i del monstre contemporani en els compendis de monstres dels jocs de rol analògics. Joan Josep Pons López (Universitat Pompeu Fabra).

16:20h. Una anàlisi dels principals espais del Senyor dels Anells des de la cartografia literària i els Sistemes d’Informació Geogràfica. Dra. Alba Rozas Arceo (Universitat de Salamanca) i Dra. Immaculada Pérez Casal (Universidade de Vigo).

16:40h. La redempció de les criatures malignes: Gollum com a mirall de l’heroi. Marcela Naranjo Velásquez (Universitat de Huelva).

17:00h. Addiccions i criatures. Naked Lunch (El dinar nu) de William Burroughs i David Cronenberg. Dr. Juan Agustín Mancebo Roca (Universitat de Castella-La Manxa).

17:20h. “Monsters Manufactured”: Scientific Plausibility and (Re) Conceptualising “Humanity” through the Half-human Hybrid. Ane B. Ruiz- Lejarcegui (Universitat del País Basc/ Euskal Herriko Unibertsitatea, UPV/EHU).

17:40h. Cap a un Gill-man contemporani: l’evolució d’una perspectiva científica al cinema de Jack Arnold a Guillermo del Toro. Mònica Sánchez Terraseca (Universitat de Castella-La Manxa).

18:00h. Sci-Fi Creature within the Human Gaze: The Cinematic Language of Empathy. Viktorija Lankauskaitė (Kaunas University of Technology, Lituània).

18:20h. Supraciutats i Infraccions: l’imaginari vertical de la metròpoli a les OVAs d’Alita Ángel de combat (Gunnm, 1993). Nathaniel Sola Rubio i Rita Aloy Ricart (Universitat Jaume I).

18:40h. CriaturaFem Posthumana: aliança, reapropiació o revolta? Mireia Trias Alguacil (Universitat Pompeu Fabra).

19:00h. Narrativa fantàstica i videoclip a Espanya. La trajectòria de Chino Moya com a cas paradigmàtic. Dra. Julia Sainz Cortés (UDIT – Universitat de Disseny i Tecnologia, Madrid).

19:20h. Horrors passats i presents: Déus i monstres de Fear & Hunger. Guillem González Hernández (Universitat de Castella-la Manxa).

19:40h. The Fantastic Creatures of Hayao Miyazaki: Spirited Away. Ghita Ait Bensalah (World University of Design, Índia).

20:00h. «El món es dividia una vegada i una altra en altres mons». Intertextualitat, realitat i ficció a la Trilogia Victoriana de Félix J. Palma. Dra. María José González Dávila (Universitat Internacional de la Rioja i Universitat Francisco de Vitòria).

20:20h. La connexió entre la ciència i els “posthumans” com a “criatures fantàstiques” del present i futur resultants de la reprogramació mental o genètica en potencials “ismes” de literatura i cinema. Dr. José-Rodolfo Hernández-Carrión (Universitat de València).

20:40h. How to teach Biotechnology with zombies, astronauts, mad doctors and monsters. Dr. Manuel Sánchez-Angulo (Universitat Miguel Hernández).

 

21:00h. TANCAMENT DE LA PRIMERA JORNADA.

 

DIJOUS 23 DE NOVEMBRE DE 2023 – TARDA – AUDITORI DEL CENTRE DE CONGRESSOS “CIUTAT D’ELX”.

19:00h-21:00h: “SECCIÓ TRANSVERSAL”: PROJECCIONS I COL·LOQUI.

 

* AMB L’ASSISTÈNCIA D’AUGUSTO ALMOGUERA (CINEASTA I ORGANITZADOR DEL CORTESINA FEST), FERNANDO FERNÁNDEZ (ARTISTA I IL·LUSTRADOR) I TONI DÍAZ (ACTRIU, I VICEPRESIDENTA I PORTAVEU TRANS DE DIVERSITAT ALACANT).

 

La “Secció Transversal” té com a objectiu visibilitzar i debatre els diversos aspectes que giren al voltant de les qüestions de gènere, queer i LGTBI+, dins de la producció audiovisual de tall fantàstic. A aquest efecte, projectarem una selecció temàtica de curtmetratges i realitzarem un col·loqui amb part dels seus creadors i creadores, i personalitats expertes en la matèria.

 

Els curtmetratges seleccionats a projectar seran:

Yo, sirena, d’August Almoguera (Alacant). Dur: 8:56 min.
Polter, d’Álvaro Vicario (Espanya). Dur: 11:33 min.
Amarradas, de Carmen Córdoba (Espanya). Dur: 10:21 min.
My Life is a Dream, de Brian Benson (Estats Units). Dur: 7:43 min.
Solo hay una, de Mik J. López (Espanya) (En competició) (Subtitulat en valencià). Dur: 16:00 min.

 

DIVENDRES 24 DE NOVEMBRE DE 2023 – MATÍ – AUDITORI DEL CENTRE DE CONGRESSOS “CIUTAT D’ELX”.

9:30h-14:00h: SEGONA SESSIÓ (PRESENCIAL) DEL VI CONGRÉS INTERNACIONAL DE GÈNERE FANTÀSTIC, AUDIOVISUALS I NOVES TECNOLOGIES.

 

9:15h. OBERTURA.

 

9:30h. PRESENTACIÓ.

9:40h. Ponència convidada: Dinosaures i ciència ficció: una combinació de cinema. Ainara Aberasturi (Directora del Museu Paleontològic d’Elx).

 

Ainara Aberasturi és llicenciada en Geologia per la Universitat del País Basc, a l’especialitat d’Estratigrafia i Paleontologia. La seva activitat científica ha estat lligada a institucions com la Fundació Conjunt Paleontològic de Terol-Dinòpolis i al Museu Paleontològic d’Elx, del qual és l’actual directora, abastant tant l’excavació de nombrosos jaciments, com la participació en diversos projectes de recerca (I+ D) relacionats amb el patrimoni geològic i paleontològic com a recurs per al desenvolupament.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

10:00h. Ponència convidada: La creació d’un xucla-sang: Biologies Fantàstiques, l’Abyecto i l’Screen Idea Work Group (SIWG). Dr. Jasper Vrancken (Luca School of Arts, Bèlgica).

 

Jasper Vrancken és investigador i professor a la Universitat Catòlica de Lovaina (Bèlgica). És cineasta especialitzat en el gènere de terror, amb obres com “Muil” (2018) o “Souvenir” (2023). Recentment ha acabat el seu doctorat en Arts “The Anxiety of Genre. Horror between craft, theory and the screen idea workgroup” sobre la influència de conceptes teòrics (per exemple, allò abjecte) en la creació del nou terror cinematogràfic. Més informació a https://jaspervrancken.com/

Jasper_Vrancken_FANTAELX_2023

10:20h. El demiurgo i les seves criatures en temps de postmodernitat. Michelle Lucy Copmans (Universitat Catòlica de Lovaina) i Dr. Vicente Javier Pérez Valero (Universitat Miguel Hernández).

10:40h. La sirenita (2023), llums i ombres de la revisió del clàssic. Augusto Almoguera Fernández (Universitat Complutense de Madrid) i María Amparo Calabuig Puig (Universitat Miguel Hernández).

11:00h. Raça, capitalisme i ciència ficció. La biotecnologia com a dispositiu d’explotació a Sorry to bother you (Riley, 2018). Dra. Violeta Alarcón Zayas (Universitat a Distància de Madrid, UDIMA).

11:20h. Monstres microscòpics. Virus, bacteris i fongs al cinema fantàstic. Dr. Manuel Sánchez-Angulo (Universitat Miguel Hernández).

11:40h. Genealogia del zombi. De la religió a la ciència en la literatura, la banda dibuixada, el cinema, la ficció seriada i els jocs vídeos. Dr. Lluís Anyó (Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, Universitat Ramon Llull).

12:00h. La hipnosi al cinema: el cas dels autòmats criminals sense voluntat pròpia. Dr. Juan Marcos Bonet Safont (Universitat de València).

12:20h. Otretat, soledat i reconeixement a La criatura o ¿Sabe el pez lo que es el agua? de José Sanchis-Sinisterra. Dr. José Leonardo Ontiveros (Universitat Internacional de la Rioja).

12:40h. Amor Humà o “Postmortalitat” Genètica: Anàlisi del Monstre a Spring (2014). Germán Biener Camacho (Universitat d’Alacant).

13:00h. Hic sunt dracones. Paula Sánchez Romero (Universitat Pablo d’Olavide, Sevilla).

13:20h. El cinema fantàstic i la ciència ficció a les pel·lícules independents d’Elx a la dècada de 1970. Dos casos d’estudi inèdits: La muerte roja i He visto un ovni. Jaume Quiles Campos i Dr. Miguel Ors Montenegro (Universitat Miguel Hernández).

13:40h. Ciència i Dinosaures: Proposta metodològica de formació a les aules juvenils i infantils, a través de l’audiovisual i el gènere fantàstic. Marina Díaz-Caneja Alepuz (Col·legi Internacional Lope de Vega, Universitat Politècnica de València i Universitat Miguel Hernández) i Dra. Amparo Alepuz (Universitat Miguel Hernández).

14:00h. De criatura exòtica a germana. La bruixa al videojoc contemporani i la seva humanització a The Cosmic Wheel Sisterhood. Kevin Díaz Alché (Universitat d’Alacant).

 

14:15h. TANCAMENT DE LA SEGONA JORNADA.

DIVENDRES 24 DE NOVEMBRE DE 2023 – TARDA – AUDITORI DEL CENTRE DE CONGRESSOS “CIUTAT D’ELX”.

18:00h-20:00h: PROJECCIÓ DE CURTMETRATGES A COMPETICIÓ.

 

* AMB PRESENTACIONS DELS SEUS AUTORS I AUTORES.

 

Carne de Dios, de Patricio Plaza (Argentina). Dur: 21:12 min. Curtmetratge Guanyador Festival 1000 Crits 2023 (Fora de competició).

Intercanvi, d’Alberto Evangelio (Espanya). Dur: 15:10 min. (En valencià).

Bloody Fury, de Jordan Inconstant (França). Dur: 20:00 min.

Becaries, de Marina Donderis, Núria Poveda i Marina Cortón (Espanya). Dur: 9:42 min.

Fame, d’Ana Mª Leo, Paula Navas, Sofia Nouel i Alba Varea. Dur: 1:14 min. Fals Tràiler per a l’assignatura de Semiòtica de la Comunicació de Masses (PyRRPP), de la Universitat d’Alacant. (Subtitulat en valencià).

La Caça, de Dounia Echafai, Neus Serrano, Álvaro Martínez i Ana Ferrer. Microcurtmetratge per a l’assignatura de Semiòtica de la Comunicació de Masses (PyRRPP), de la Universitat d’Alacant. (En valencià).

Mortelli, un cas perdut, de Ben Fernández (Alacant). Dur: 17:36 min. (En valencià).

Más espeso que la sangre, de Joaquín Campos Astroza (Xile). Dur: 12:42 min. (Subtitulat en valencià).

Souvenir, de Jasper Vrancken i Bert Aeles (Bèlgica). Dur: 17:00 min. (Subtitulat en valencià).

 

DISSABTE 25 DE NOVEMBRE DE 2023 – MATÍ – AUDITORI DEL CENTRE DE CONGRESSOS “CIUTAT D’ELX”.

12:00h-14:00h: SESSIÓ ESPECIAL “CIÈNCIA I CRIATURES FANTÀSTIQUES”.

 

PRESENTACIÓ I PROJECCIÓ DE LA PEL·LÍCULA DOCUMENTAL “LES ALBORS DEL KAIJU EIGA” (“THE DAWN OF KAIJU EIGA”) (VOS), DE JONATHAN BELLÉS.

 

* COL·LOQUI POSTERIOR AMB JONATHAN BELLÉS (DIRECTOR DEL DOCUMENTAL), GLORIA COSTES (BIÒLOGA AMBIENTAL I MARINA) I OCTAVI LÓPEZ SANJUÁN (ESCRIPTOR DE GÈNERE FANTÀSTIC).

 

Sinopsi: Al Japó l’amenaça nuclear va determinar la creació del kaiju eiga (pel·lícules de monstres gegants). El primer kaiju eiga va néixer el 1954 amb el personatge Godzilla. Durant més de sis dècades, diverses generacions de cineastes han mostrat el monstre des de diferents prismes tenint en compte una equació indivisible: la relació entre Godzilla i la bomba atòmica. Però, quin és l’origen d’aquesta unió i com ha evolucionat al llarg de més de seixanta-cinc anys d’història? Aquest documental ens relata aquesta història a través dels seus protagonistes principals: Akira Takarada, Haruo Nakajima, Kenpachiro Satsuma, Teruyoshi Nakano i Shinji Higuchi, entre d’altres.

 

DISSABTE 25 DE NOVEMBRE DE 2023 – TARDA – AUDITORI DEL CENTRE DE CONGRESSOS “CIUTAT D’ELX”.

17:00h-19:00h: PROJECCIÓ DE CURTMETRATGES A COMPETICIÓ.

 

* AMB PRESENTACIONS DELS SEUS AUTORS I AUTORES.

 

NAP, de Javier Chavanel (Espanya). Dur: 14:30 min.

The Boogey & The Witch, de Jorge Turell (Espanya). Dur: 5:26 min.

Sincopat, de Pol Diggler (Espanya). Dur: 13:30 min. (En valencià).

Bookworm (Ratolí de biblioteca), de Javier Yañez Sanz (Espanya). Dur: 13:42 min.

NZU, de Conscian Morgan (Regne Unit). Dur: 8:26 min.

Aproveche la infancia que luego va la vida, de Mauro Maroto Megino (Espanya). Dur: 10:46 min.

Pel que em queda al convent, d’Àngel Quel (Espanya). Dur: 13:30 min. (Subtitulat en valencià).

The Bait, d’Eduardo Rodríguez i Laura Delgado (Espanya). Dur: 4:19 min.

Ponle Fecha, d’Elías Balda i Cosme Mañero (Espanya). Dur: 11:04 min.

Alícia, de Tony Morales (Espanya). Dur: 5:30 min. (Subtitulat en valencià).

 

Descans de 19:00h a 19:30h.

 

19:30h-21:00h: PROJECCIÓ DE CURTMETRATGES* + CLOENDA/LLIURAMENT DE PREMIS.

 

Gala presentada per Silvia Conesa. Actriu, directora, guionista i Jurat del Festival.

 

Villain, d’Sparky Tehnsuko (Regne Unit). Dur: 10:10 min. (Subtitulat en valencià).

Petit, de Meka Ribera i Álvaro G. Company (Alacant). Dur: 12:09 min. (Subtitulat en valencià).

Les espantoses aventures d’una rossa ximple i un valencià de poble que es converteix en dinosaure en un museu paleontològic 2, de Guillermo Rojo Villasur, Lucía De Bunder Álvarez, Elia Sempere Vicente, Andrea Cuellar Pastor, Alejandro Ramón Ortega, Alicia Molina Quiñones, Celia Carretero Paterna, Andreu Mas i Sivera i Moritz Dellafior (Espanya). Dur: 3 min. Fals Tràiler. (Subtitulat en valencià).

Co-Haunting, d’Adrián Carande, Paula Sánchez Álvarez i Pepe Rico Piqué (Espanya). Dur: 11:22 min. (Subtitulat en valencià).

Fideuà, de Fran Gas (Alacant). Dur: 11:48 min. (Subtitulat en valencià).

Nada de Nada, de Gaston Diego Haag (Espanya). Dur: 17:08 min. (Subtitulat en valencià).

 

* Aquest bloc posseeix subtitulat especial amb audiodescripció per a persones amb discapacitat auditiva.

Silvia_Conesa

* Totes les activitats del festival són d’accés gratuït fins a completar aforament sense necessitat de reserva prèvia d’invitació.

* Les projeccions de curtmetratges no són recomanades a menors de 18 anys.

OBRES PREMIADES

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies